Tomislav Pancirov

Tomislav Pancirov

BASIC INFO:

-30 godina
-na Ekonomskom fakultetu u Rijeci završio smjer Marketing
-freelancer i digitalni nomad
-predavač na cjeloživotnom programu Online marketing
 

Reci nešto o sebi.

Za sebe mogu reći da sam kreativac koji obožava izazove digitalnog okruženja. Jako volim stvarati, bilo za sebe ili za klijente, a današnji alati i kanali nam stvarno omogućuju puno toga. Završio sam preddiplomski studij, smjer Marketing. 7 godina sam radio na razvoju kampanja i strategija za neke od najvećih klijenata u regiji. Pokrenuo sam svoj posao za savjetovanje o digitalnim komunikacijama te se bavim radom s klijentima i edukacijama u tom području (Online marketing na EFRI-u). Pišem za više portala, a vodim i svoj blog: www.TomislavPancirov.com.
 

Kako ti je bilo studirati na Ekonomskom fakultetu u Rijeci?

Odlično! To mi je bio izuzetno lijep period i jako mi je drago da sam došao u Rijeku (inače sam iz Zadra). Bio sam prva generacija „Bolonje", tako da je bilo dosta promjena u odnosu na starije generacije. Pošto sam bio na smjeru Marketing, stvarno sam uživao u marketinški usmjerenim kolegijima, iako su me neki ostali tada manje zanimali. Danas u svom poslu svakako vidim koliko su mi ta znanja korisna.
 

Marketing i komunikacije su me oduvijek zanimale, a EFRI je samo potvrdio to zanimanje te mi dao jake temelje za daljnji razvoj.

 

Čime si se sve bavio za vrijeme studiranja?

Uvijek sam tražio dodatne mogućnosti za razvoj pa sam radio na jednom portalu, prvo kao novinar pa potom i kao urednik. Bio sam u studentskoj udruzi AIESEC te sam na više projekata stekao vještine vođenja tima, komunikacija, kontakta s dobavljačima, logistike i prodaje. Također, radio sam na održavanju računalnih dvorana s g. Račkim, što mi je bilo odlično iskustvo u administraciji sustava.
 

Od kuda interes za digitalni marketing?

Strast prema digitalnom svijetu se razvijala još od mog prvog Commodore računala u djetinjstvu. Digitalna komunikacija mi je uvijek pružala kreativnost. Sviđalo mi se što mogu oblikovati poruku i utjecati na percepciju gledatelja.
 

Koje ti je bilo najzanimljivije poslovno iskustvo?

Pa ovo vođenje vlastitog posla je svakako najzanimljivije. Radim savjetodavni dio, smišljam koncepte i svoje projekte, nalazim se s klijentima, predajem, a uz sve to vodim i administrativni dio. Kada sam umoran od ovog kreativnog posla, knjigovodstvo me opušta. Excel mi je nekako uvijek bio drag.
 

S kojim si se poslovnim izazovima susretao na početcima karijere, a s kojima danas i kako si ih riješio?

Na počecima karijere sam morao puno više učiti i snalaziti se u praksi. Uvijek sam vodio više velikih klijenata i projekata istovremeno pa sam trebao sam sebe naučiti kako ostati smiren i napraviti najbolje što se može s obzirom na situaciju. Mislim da bi smirenost koristila velikoj većini ljudi, ali to dolazi s godinama iskustva. Osim toga, na početku se naučiš kako se odnositi s ljudima – nekad dobiješ ne baš dobronamjerne klijente pa moraš naučiti kako s njima izaći na kraj, ali kada daš nekom priliku i upoznaš ga, često vaš odnos završi i bolje od očekivanog pa tako i suradnja. Samo ne smijete biti negativni prema nikome. Danas mi je najveći izazov održati balans i svjesno kontrolirati količinu posla koju radim. Dok nisam bio samostalan nisam to mogao, tako da si sad cijelo vrijeme budim svijest o tome kako želim raditi.
 

Morate stalno raditi na sebi i svom osobnom brendu. Za uspjeh preko noći potrebne su godine. 

 

Zašto su društvene mreže važne, ne samo u privlačenju potencijalnih klijenata nego i u osobnoj promociji?

Ako ne koristite društvene mreže već gubite jer ih vaša konkurencija koristi. Prije ili kasnije bez društvenih mreža nećete moći uopće privlačiti klijente. Gradnja osobnog brenda je iznimno bitna, bilo da tek tražite posao, krećete u poduzetničke vode ili radite za nekoga.
 

Može neki savjet, kako iskoristiti sve prednosti društvenih mreža u osobnoj promociji i traženju posla?

Ima tu dosta detalja. Stvarajte sadržaj, pazite što objavljujete, budite javno dostupni i povežite se s ljudima iz branše. Upravo o tome sam snimio jedan YouTube video. Točnije, sa savjetima o traženju posla putem LinkedIna, pošto sam i sam tako dobio posao u jednom telekomu.
 

S obzirom na veliku konkurenciju u području digitalnog marketinga, kako se istaknuti i biti bolji u odnosu na druge?

Vjerujem da ima posla za sve, ako ste dovoljno kvalitetni. Morate stalno raditi na sebi i svom osobnom brendu. Sve ostalo, uz konstantan rad, dođe samo po sebi. Nemam straha od konkurencije, ako će netko biti bolji od mene, naravno da će klijent otići s vremenom, zato treba stalno misliti na to koji je idući korak i dugoročnu graditi priču.
 

Traži se multidisciplinarnost, proaktivnost i konstantna edukacija. Nitko ne zna sve, ali treba biti spreman učiti i ponuditi rješenje, ne problem. 

 

Što je po tebi uspjeh i kako do njega?

Meni je uspjeh balans i sreća te kontrola cijelog procesa. Pošto ne vjerujem u urede i radim kao digitalni nomad, ne osjećam se zarobljeno i sam određujem, ovisno o potrebama, kada radim. Do toga sam došao kroz puno rada, učenja, ulaganja u sebe i naravno hrabrosti za odluku o osamostaljivanju. Kako ono kažu, za uspjeh preko noći su potrebne godine.
 

Poruka ili savjet studentima i mladima?

Morate znati što točno želite i morate preuzeti odgovornost za svoju karijeru i život. Samo ste vi odgovorni ako nemate dovoljno znanja, iskustva, ako niste zadovoljni trenutnom situacijom. Tek kada prihvatite da je odgovornost na vama, doći ćete i do moći da isto promijenite. Volontirajte i učite, stvarajte sadržaj, danas imate bezbroj resursa, iskoristite ih.

Kalendar

Ova internet stranica koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Saznaj više